vineri, 29 mai 2020

o, ianush


acum cînd bucile de femei pe străzi iarăși tresaltă
cu o fulguranță divină de poem ianuș

o în anul 2000 eram la bucurești și știam că există ianuș
atunci pe cînd luam cu asalt cinemateca
de unul singur
dar nu știam unde să-l întîlnesc
o în mai 2001 stăteam la un m
la un scaun de ianuș
și domnica
dar nu eram sigur că e cazul
să pun mîna pe el
să-i vorbesc

la simpozionul avangarda europeană
ceva mai plicticos ca niciodată
tzone anunța că va construi o clădire cu 4 etaje
extaziat ca un bebeluș fotografia și prezenta
invitații totodată

o trimiteam pe ioana bradea să se întîlneasca cu el
dar ioana nu era foarte încîntată
o ioana
făcea ianuș cu niște ochi bulbucați
haide haide să mîncăm niste cartofi prăjiți
înhățam și eu un fracturi nr 2 de pe scări
la artexpo pe gratis

o ianuș dacă noi 2 ne-am fi întîlnit cu adevărat
tu nu ai mai fi înnebunit niciodată
cu siguranță am fi aruncat ceva în aer
am fi atacat o instituție
am fi incendiat parlamentul
sau ceva măreț conceptual
un steag negru întins peste țară
dar așa ei nu ți-au dat bursa cerută deși
tu i-ai amenintat că dacă nu
vei deveni un poet social
ai mai scris în vatra
și apoi eu nu știu ce s-a mai întîmplat

în tot cazul tu nu ai fi înnebunit
nu n-ai fi înnebunit
cu mine nu ai fi înnebunit
chiar atunci împreună
noi am fi incendiat totul



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

disperați și bere caldă

uram berea, în orice condiție ar fi fost o respingere la respingere - căci probabil asta e realitatea berii -  ceva amar  care respinge deși...