duminică, 6 ianuarie 2019
Institutul de arhivare si digitalizare a reziduurilor sonore din comunism (institutul de arhivare sonora)
in istoria mediatica din romania, pina la probe contrarii, uzul benzilor de magnetofon sau al casetelor pt a inregistra sunet, text, sau discurs oral din comunism sau din anii 90 e slab reprezentat, documentat si analizat.
detinem foarte putine informatii si un capitol aparte ar trebui sa il constituie inregistrarile facute de securitate.
pina acum rezulta doar transcrieri cretine ale discutiilor oamenilor de cultura, cu rezumari inepte si omisiuni. ofiterii de securitate erau seminanalfabeti si nu intelegeau ce se discuta. nivelul de transcriere era nișe pt nietzsche.
daca exista ca atare benzi fizice, ale inregistrarilor de la paltinis (noica si cercul), spre exemplu, ar trebui nu doar pastrate ci digitalizate. ar fi un proces in care, din imensa munca inutila si cretina a securitatii, am mai obtine un strop de informatie. ne exprimam indoiala insa ca arhivele securitatii mai contin asa ceva si nu ar fi fost distrus, tot in mod cretin.
enfin, ce stim sigur este ca nicolae carandino isi inregistrase pe niste casete memoriile care au fost publicate mai tirziu, si le facea sa circule, metoda ingenioasa.
apoi ca, stelian tanase, in anii 80, a lucrat cartea sfidarea memoriei cu al. paleologu tot pe baza de inregistrari cu radiocasetofonul.
apoi, ca reziduu epocal, doar noi pina acum dovedim ca am urmarit timp de 20 de ani, in permanenta, uriasa personalitate a lui cotul dariu, prin inregistrari pe banda magnetica, trecind, din 2004, pe suport digital inregistrarile cu el, pina in prezent.
rezultatul e in proces de publicare si digitalizare pe pagina facebook The Cotul Dariu Tapes.
chiar daca fara ecouri prezente, doctrina cotul se va dovedi de o importanta kolosala, cosmonautii, anticipam, in lungile lor tranzitii stelare, vor asculta aceste inregistrari pt a se reface si a-si intari fibra metafizica, cosmica.
o carte-ghid cu date, informatii, comentarii si transcrieri ale inregistrarilor va urma.
de asemenea anuntam infiintarea Institutului de arhivare si digitalizare a reziduurilor sonore din comunism, care se va ocupa cu colectarea oricarui tip de inregistrare din anii 50 pina in 2000, de natura privata, particulara, pornografica, oculta, obscur muzicala, cu glas sau fara de glas samd. si vom garanta arhivarea si digitalizarea lor gratuita (precum si , daca se doreste, inapoierea surseii sonore originale.
repetam, orice material, oricit de imoral, ilegitim, ilegal, chiar criminal, politic, privat sau pornografic, va fi apreciat de catre noi si tratat ca atare (chiar si sub o clauza de confidentialitate si nedifuzare a materialelor).
orice soi de inregistrari pe banda magnetica, ambianta, filaj, experiment, spectacol, excursii, explorare, interviu, cursuri universitare anii 90, misa, piata universitatii, mineriade ,istorie orala, nunti, protomanele, cenacluri etc, vor fi preluate cu atentie de noi. (cei care vor pune la dispozitie aceste materiale vor primii si replica lor digitalizata).
va exista si un departament video in cazul unor materiale pe pelicula sau imagine.
mailul institutului de arhivare sonora
institutuldearhivaresonora@mail.com
sau telefon 0747010297
ne puteti deja contacta pt propuneri de digitalizare, noi functionind in acelasi timp, desigur, si ca arhiva., aceasta insemnind ca putem prelua si depozita definitiv materialele, ingrijindu-ne de pastrarea si conservarea lor.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
fatalul film - about Sleep #2
cinema imprivibil, cinema imprescriptibil, anemic cinema, desktop cinema, clinamen . slow cinema, fluxus, whatever, vimarsha. cinema ca una ...
-
Linia fortificată Focșani-Nămoloasa-Galați asa cum bine se cunoaste in mediile esoterice, o serie ...
-
cu multi ani in urma, pe terasa de la muzeul literaturii romane, angela marinescu intreba soptit, pe fiecare de pe acolo, daca stie cumva ce...
-
grieg nu a fost o mare minte, dar a fost un mare inspirator. aproape fara sa o vrea. avind rolul unui pionier yoga persecutat inainte de 89...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu